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Talking to People I: Survey

Talking to People I: Survey

Die Befragung ist eines der wichtigsten kommunikationswissenschaftlichen Werkzeuge. Prof. Dr. Uwe Hasebrink und Dr. Sascha Hölig schreiben darüber in ihrem Beitrag im Methodenhandbuch Palgrave Handbook of Methods for Media Policy Research

„Within the broad repertoire of communication research methods, 'surveys‘ refer to all kinds of standardized interviews with larger samples of individuals in order to make inferences about a specific population (Elmelund-Præstekær, Hopmann, & Pedersen, 2017; Fowler, 2009). Thus, with regard to media policy research, surveys can help to assess how members of a social group – e.g. the general population or specific target groups, journalists, politicians, stakeholders – perceive the political objectives and instruments.”
 
Hasebrink, U; Hölig, S (2019): Talking to People I: Surveys. In: H. Van den Bulck, M. Puppis, K. Donders, & L. Van Audenhove (Hrsg.): The Palgrave Handbook of Methods for Media Policy Research. Palgrave Macmillan. p.143-160.
 
Das komplette Handbuch sowie einzelne Artikel daraus sind auf der Website des Verlages erhältlich.
 

Talking to People I: Survey

Die Befragung ist eines der wichtigsten kommunikationswissenschaftlichen Werkzeuge. Prof. Dr. Uwe Hasebrink und Dr. Sascha Hölig schreiben darüber in ihrem Beitrag im Methodenhandbuch Palgrave Handbook of Methods for Media Policy Research

„Within the broad repertoire of communication research methods, 'surveys‘ refer to all kinds of standardized interviews with larger samples of individuals in order to make inferences about a specific population (Elmelund-Præstekær, Hopmann, & Pedersen, 2017; Fowler, 2009). Thus, with regard to media policy research, surveys can help to assess how members of a social group – e.g. the general population or specific target groups, journalists, politicians, stakeholders – perceive the political objectives and instruments.”
 
Hasebrink, U; Hölig, S (2019): Talking to People I: Surveys. In: H. Van den Bulck, M. Puppis, K. Donders, & L. Van Audenhove (Hrsg.): The Palgrave Handbook of Methods for Media Policy Research. Palgrave Macmillan. p.143-160.
 
Das komplette Handbuch sowie einzelne Artikel daraus sind auf der Website des Verlages erhältlich.
 

Infos zur Publikation

Erscheinungsjahr

2019

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